Waarom Stichting Cultureelonderdak Lemelerveld?

Elk jaar trekken wij, Carnavalsverenigingen De Paria’s en Goed te Passe, met onze kleurrijke carnavalswagens door de straten van Lemelerveld en Raalte. Jong en oud bundelen hun krachten om van een eenvoudig onderstel met vier wielen een indrukwekkend spektakel te maken. Er ontstaan langdurige vriendschappen, leden ontdekken nieuwe talenten en kunnen op creatief vlak hun ei kwijt. Waar een klein dorp groot in kan zijn...

De Prins Floris Hal

Het ontstaan van onze bouwlocatie, de Prins Floris Hal, begon allemaal met Jo Tielbeke. Hij kocht in 2016 de hal voor Carnavalsvereniging de Paria’s en Goed te Passe. Als reden voor dit grote gebaar gaf hij aan: ‘Ik hoop dat ik door de aankoop van de hal voor de Paria’s en Goed te Passe hun toekomst heb gewaarborgd.’ (Bron: de Stentor). Als eerste prins van de Sprokkelaars was Jo er alles aan gelegen dat het voortbestaan van carnaval in Lemelerveld niet in gevaar kwam. Een wens waaraan onze verenigingen graag een vervolg willen geven.

Stichting Cultureel Onderdak Lemelerveld

De afgelopen tijd hebben we gezamenlijk de financiële opties bekeken en middels een grandioze crowdfunctie actie van particulieren en sponsorende berdrijven is het mogelijk geworden om de Prins Floris Hal te kopen. Dit hebben we gedaan vanuit een nieuwe stichting: Stichting Cultureel Onderdak Lemelerveld (SCOL). SCOL wil onderdak bieden aan de ca. 250 Lemelerveldse leden die actief zijn bij de verenigingen de Paria’s en Goed te Passe, de huidige huurders van de Prins Floris hal. De stichting heeft er voor gezorgd dat het pand ter alle tijden beschikbaar blijft voor maatschappelijk Lemelerveld. Ook als één van onze verenigingen de huur opzegt. Wanneer dat het geval is, wordt de beschikbare ruimte opnieuw aangeboden aan andere maatschappelijke verenigingen in het dorp tegen een relatief lage huurprijs.

info@stichtingcultureelonderdak.nl | www.facebook.com/Stichtingcultureelonderdaklemelerveld

2024 - Stichting Cultureel Onderdak Lemelerveld